دانستنیهای بارداری

تغییرات مادر در هفته نهم بارداری

1390/5/19 1:28
نویسنده : مادر آینده
404 بازدید
اشتراک گذاری

ممكن است شما هنوز هم حامله به نظر نرسيد (البته اگر قبلا حامله شده باشيد، شكم شما زودتر جلو خواهد آمد) اما ممكن است از لحاظ روحي و عاطفي، شديدا متلاطم باشيد. تغييرات سريع خلق و خو در اين مرحله بسيار متداول است؛ اينكه به طور متناوب از احساس اينكه به زودي مادر مي شويد، سرخوش يا نگران شويد طبيعي است. اين احساسات ممكن است در طي دوران حاملگي و همچنين بعد از به دنيا آمدن نوزاد شما، ادامه داشته باشند. سعي كنيد كمي بي خيال باشيد. تقريبا همه زوجهايي كه در آستانه تولد كودك خود قرار دارند، نگران اين مطلب هستند كه اين كودك ممكن است چه تغييراتي در زندگي آنها به وجود آورد، اما اكثر آنها بعدا مي گويند كه مادر و پدر شدن بهترين چيزي بوده است كه تا به حال تجربه كرده اند.
شما ممكن است بيش از حد احساس نفخ يا باد معده كنيد. اين امر بدان علت است كه مقادير زياد هورمون پروژسترون كه بدن شما در اوائل دوران حاملگي توليد مي كند، ماهيچه ها و عضلات بدن شما (از جمله مجاري معده و روده) را شل مي كند. اين شل شدن عضلات، فرآيند هضم غذا را كند كرده و ممكن است موچب افزايش باد معده، تفخ، آروغ زدن، باد شكم و كلا افزايش احساسات ناخوشايند در ناحيه شكم، خصوصا پس از مصرف مقدار زيادي خوراكي، بشود.
اگر شما بيشتر از 35 سال سن داريد يا در خانواده شما سابقه بيماريهاي ژنتيك مانند فيبروز كيستيك كه يك بيماري نادر مادرزادي است وجود دارد، ممكن است بخواهيد از مشاوره ژنتيك و يا آزمايش موسوم به CVS يا نمونه برداري از پرزهاي جفتي كه بين هفته دهم و دوازدهم انجام مي شود و برخي عيوب و ناهنجاريها را مشخص مي كند، استفاده كنيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)