دانستنیهای بارداری

هفته 29 بارداری

1390/5/19 2:21
نویسنده : مادر آینده
1,481 بازدید
اشتراک گذاری

اكنون شما بايد بتوانيد حركات كودك خود را به خوبي حس كنيد. به ضرباتي كه كودكتان با آرنج يا پايش مي زند توجه كنيد و اگر احساس كرديد كه فعاليت كودكتان كم شده است به پزشك خود خبر دهيد. او ممكن است از شما بخواهد تا تعداد حركات جنين يا ضرباتي را كه به بدن شما وارد مي كند بشماريد، تا مطمئن شود كه مشكلي وجود ندارد.
ممكن است به برخي از عارضه هاي قديمي، مثل سوزش معده و يبوست دوباره دچار شويد. هورمون پروژسترون كه در دوران حاملگي ترشح مي شود عضلات بدن شما را سست و آزاد مي كند كه شامل عضلات معده و روده نيز مي شود. شل شدن عضلات به اضافه ازدحامي كه در شكم شماست سرعت هضم غذا را كاهش مي دهد، بخصوص بعد از صرف يك وعده غذاي سنگين ممكن است در معده و روده شما گاز يا نفخ توليد كند. بواسير نيز مشكل ديگري است كه مي توانيد آن را ناشي از رشد رحم (و همچنين يبوست) بدانيد. بواسير كه به رگهاي خوني متورم در ناحيه مقعدي گفته مي شود در دوران حاملگي بسيار شايع است و معمولا پس از زايمان به سرعت از بين مي رود. اگر اين عارضه همراه با خارش يا درد باشد، مي توانيد در يك لگن يا وان كوچك از آب گرم (كه كفلها و مقعد را بپوشاند) بنشينيد و يا از كيسه آب گرم يا كمپرس سرد در محل عارضه استفاده كنيد. همچنين از نشستن يا ايستادن به مدت طولاني اجتناب كنيد. از مصرف هرگونه مواد دارويي بدون تجويز پزشك خودداري كنيد و هرگونه خونريزي مقعدي را سريعا به او اطلاع دهيد. براي جلوگيري از بروز يبوست از غذاهاي فيبردار استفاده كنيد، مقادير زياد آب بنوشيد و يك تمرين ورزشي منظم داشته باشيد.
تعداد كمي از خانمهاي حامله ممكن است به عارضه "افت فشار خون خوابيده" مبتلا شوند. اين حالت ناشي ازكاهش فشارخون است وهنگامي كه اين خانمها به پشت دراز مي كشند ضربان قلب و فشار خون آنها تغيير مي كند؛ ممكن است به سرگيجه دچار شوند و با تغيير وضعيت سرگيجه آنها از بين مي رود. همچنين ممكن است هنگامي كه به سرعت تغيير وضعيت مي دهيد دچار سرگيجه شويد. براي اجتناب از اين عارضه هنگامي كه مي خواهيد از حالت درازكش به حالت نشسته و سپس به حالت ايستاده تغيير وضعيت دهيد اين كار را به آرامي انجام دهيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)